tag:blogger.com,1999:blog-271353893876472452024-02-08T03:43:50.058-08:00Wybory samorządowe 2014 a niepełnosprawniAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.comBlogger30125tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-31935593346005104792014-11-27T00:13:00.002-08:002014-11-27T00:13:52.128-08:00Piotr Paweł Kusztelak<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Moim zdaniem każdy niepełnosprawny mający problemy w
poruszaniu się mógł za damo poruszać się komunikacją miejską niezależnie
od stopnia niepełnosprawności również ci z lekkim z zaznaczeniem że
schorzenie to dotyczy narządu ruchu (symbol. 05 R lub 10 N) a pozostali
niepełnosprawni powinii mieć możliwość korzystania z 50% ulgi bez
względu na to czy mają rentę czy zasiłek.Podstawowym argumentem powinno
być orzeczenie</span><br />
<br />
<span class="null"><span class="null">Jestem za tym aby po zaprzysiężeniu obecnej RM
wystąpić do niej z obywatelskim projektem dotyczących ulg dla osób
posiadających orzeczenia o stopniu niepełnosprawności a nie
posiadających rent czy też zasiłków dających prawo do ulg.</span> </span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-63139131224744951352014-11-19T01:34:00.002-08:002014-11-21T02:17:58.796-08:00Paweł Bliźniuk<blockquote class="tr_bq">
Serdecznie dziękuję za wiadomość i za wskazanie problemu.<br />
Obiecuję, że przyjrzę się tej kwestii w nowej kadencji i poszukam jakiegoś pozytywnego rozwiązania.</blockquote>
<span class="null"></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-15832823196573203382014-11-19T01:32:00.000-08:002014-11-19T01:32:04.299-08:00Przemysław Olszowy<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Jakie jest moje zdanie na ten temat? Powiem tak. Nie
tylko osoby ociemniałe i ich przewodnicy powinni mieć bezpłatne
przejazdy, ale i niepełnosprawni z innymi schorzeniami również.
Osobiście mam znajomych z problemami narządu ruchu, czy też cierpiący na
stwardnienie rozsiane i wiem ,że oni mają bezpłatne przejazdy , ale ma
to związek z posiadaniem przez nich pierwszej grupy inwalidzkiej. Mam
też znajomego z drugą grupą inwalidzką(schorzenia narządu ruchu)
przyznaną dożywotnio i z tego co wiem on ma zniżkę a nie przejazdy
bezpłatne. osobiście jestem za tym, aby wszystkie osoby z problemami z
narządem ruchu, niezależnie od stopnia niepełnosprawności otrzymały
bezpłatne przejazdy MPK. Rehabilitacja , czy też leki są sporym
obciążeniem dla domowego budżetu takich osób i bezpłatna komunikacja dla
nich mogła by stanowić spore odciążenie a nie sądzę aby budżet miejski
aż tak bardzo na tym stracił.</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-50740499996980573442014-11-19T01:30:00.002-08:002014-11-19T01:30:34.500-08:00Iwona Boberska<blockquote class="tr_bq">
Problemy osób niepełnosprawnych i chorych są mi
szczególnie bliskie. Od kilkunastu lat zajmuję się problematyką osób
niepełnosprawnych intelektualnie, blisko współpracuję ze
stowarzyszeniami działającymi na rzecz osób chorujących psychicznie,
diabetyków i ze schorzeniami ruchu. Często wspomagam organizacje na
zasadzie wolontariatu, pomagam rozwiązywać problemy poszczególnych
podopiecznych.<br />Zgadzam się z Panem, że system ulg w komunikacji
jest niedoskonały i powinien być poszerzony o osoby niepełnosprawne
(m.in narządy ruchu).
Jeśli zostanę wybrana zobowiązuję się rozpocząć, mający na celu zmianę
przepisów, proces. Oczywiście w konsultacji ze środowiskami osób
niepełnosprawnych i organizacjami pozarządowymi.
Liczę również na czynny Pana udział w tym przedsięwzięciu</blockquote>
<span class="null"></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-58320235640367025202014-11-13T06:06:00.002-08:002014-11-13T06:06:57.650-08:00Paweł Adamiak<blockquote class="tr_bq" style="margin-bottom: 0cm;">
Dziękuję za miły list i
zainteresowanie moim programem. Sprawa ulgowych przejazdów w
komunikacji miejskiej nie jest prosta.<br />
Główny problem polega na tym, że z
jednej strony trzeba uwzględnić postulaty sprawiedliwości
społecznej i humanitaryzmu a z drugiej strony należy pamiętać, że
działalność miejskiego przedsiębiorstwa MPK musi opierać się na
zasadach rachunku ekonomicznego.<br /> Bardzo ważną rzeczą jest pomoc dla
ludzi niepełnosprawnych o małych dochodach, dla których
komunikacja miejska jest jedynym środkiem kontaktu z zewnętrznym
światem.<br /> Jednocześnie nie można zapominać,
że dla firmy MPK dochody ze sprzedaży biletów oraz dotacje z
budżetu miasta są głównymi źródłami finansowania
przedsiębiorstwa. Nieograniczona ilość ludzi korzystających z
ulgowych przejazdów spowoduje wzrost cen biletów lub wzrost
podatków i opłat miejskich.<br /> Jestem poważnym kandydatem i nie mogę
proponować nierealnej wizji rozwoju Łodzi opartej na pożyczkach
bankowych i emisji obligacji, gdzie wydatki wielokrotnie
przekroczą
wielkość dochodów. Ponieważ, uważam, Rada Miejska powinna dążyć
do osiągnięcia najlepszych rezultatów przy pomocy ograniczonych
środków, proponuję rozwiązanie kompromisowe. <br /> Obiecuję, poparcie inicjatywy
wprowadzenia ulgowych przejazdów w komunikacji miejskiej dla
mających poważne problemy z poruszaniem (choroby narządów ruchu,
choroby neurologiczne utrudniające ruch).</blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-11925090645043261802014-11-13T00:08:00.000-08:002014-11-13T00:08:23.751-08:00Dorota Zgutka<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Jest taki piękny konkurs, nosi nazwę „Lodołamacze”.
Niech jego idea stanie się dla wszystkich dniem powszednim w
rozwiązywaniu problemów osób niepełnosprawnych. Widzę człowieka,
niepełnosprawnego. Nie ”jakąś” kategorię. Dlatego też uważam, że bardzo
ważne jest równe traktowanie osób niepełnosprawnych. Jestem zatem za
wprowadzeniem ulg, a co za tym idzie, sugerowałabym organizacyjnie
bezkolizyjne ich wprowadzenie na bazie modelu stosowanego w innym,
przyjaznym dla człowieka niepełnosprawnego mieście. </span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-60031582696269871252014-11-13T00:06:00.000-08:002014-11-13T00:06:27.062-08:00Henryk Goździkowski<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Bardzo dziękuję za poruszenie tego ważnego problemu.
Znam os. niepełnosprawne i ich bolączki, są moimi sąsiadami, z którymi
często wymieniam poglądy na różne sprawy. Faktycznie nowa Rada Miejska
powinna się zając się tą tematyką tak aby te osoby odczuły większy
komfort życia w swoim mieście. Już na etapie przygotowań do kampanii
miałem możliwość poruszyć i to zagadnienie z przedstawicielami MPK i
Rady Miejskiej. Myślę również że inicjatywę taką powinien podjąć Miejski
Rzecznik Osób Niepełnosprawnych, który z racji natury swojego urzędu
powinien nadać kierunek prac Rady Miejskiej</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-1620697775515898492014-11-13T00:05:00.000-08:002014-11-13T00:05:41.751-08:00Ewa Cholerzyńska<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Wprowadzenie pod obrady Rady Miejskiej inicjatywy
dotyczącej rozszerzenia uprawnień osób niepełnosprawnych w zakresie
komunikacji miejskiej jest możliwe jeżeli w tym zakresie będzie wzajemna
współpraca między mną a osobami niepełnosprawnymi polegająca na
zebraniu przekonujących argumentów za wprowadzeniem zmian, powołanie się
na istnienie takich rozwiązań w innych miastach w Polsce, na tej
podstawie napisania petycji
oraz zebranie głosów poparcia dla tej inicjatywy aby pokazać, że
problem istnieje, nie jest to sprawa jednostkowa i że petycja uzyskała
poparcie mieszkańców miasta. Jeżeli Pan - Państwo jesteście gotowi na
włączenie się w to działanie, to ja oferuję swoją pomoc i
zaangażowanie.</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-20507099368629652252014-11-13T00:01:00.002-08:002014-11-13T00:01:32.254-08:00Jacek Skopiński<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Naleze do ludzi, ktorzy szanuja wszystkich
niezaleznie od pochodzenia, posiadania, czy tez sprawnosci. Uwazam, ze
osoby niepelnosprawne powinny byc wzorem do nasladowania, gdyz problemy z
jakimi sie musza borykac sa duzo ciezsze nizeli osob pelnosprawnych.
Chcialbym zeby przynajmniej w jednym wladze Lodzi mogly pomoc osoba,
ktore maja problem z poruszaniem sie i nie tylko w formie
niskopodlogowych pojazdow, a rowniez nie tyle co znizek, ale darmowych
przejazdow komunikacja miejska. To jest moje zdanie i to chcialbym
wprowadzic jako czlonek Rady Miejskiej.</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-63202764292915025652014-11-12T00:45:00.001-08:002014-11-12T00:45:45.626-08:00Łukasz Marcinkowski<blockquote class="tr_bq">
Dziękuję za zwrócenie uwagi na problem, ponieważ nie zdawałem sobie sprawy że taki istnieje<br />Do
bezpłatnych przejazdów powinny być uprawnione osoby posiadające
orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności, osoby posiadające
orzeczenie o zaliczeniu do I grupy inwalidztwa oraz osoby posiadające
wypis lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy i
samodzielnej egzystencji. Takie uprawnienia już są w łódzkim MPK ale
powinni mieć je jeszcze opiekunowie ww osób podczas wspólnego
podróżowania.<br />Do ulg w przejazdach powinny być uprawnione
wszystkie osoby niepełnosprawne posiadające umiarkowany stopień
niepełnosprawności i nie powinno być związku z tym czy pobierają zasiłek
lub rentę czy nie
Ulgi dla osób pobierających zasiłek stały z pomocy społecznej to powinno
być osobne kryterium.<br />Wszystkie zmiany w taryfie przewozowej są
ustalane przez Radę Miejską (w tamtym roku, pod naciskiem, udało się
przekonać radców i zmienić przepis dotyczący uprawnień dla krwiodawców)
więc trzeba złożyć projekt i będąc w Radzie zobowiązuję się do
przygotowania takich zmian<br />Dziękuję jeszcze raz za zwrócenie uwagi na problem</blockquote>
<span class="null"></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-22925778716697464502014-11-11T03:28:00.004-08:002014-11-11T03:28:53.437-08:00John Godson<div style="background-color: white; color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">
<blockquote class="tr_bq" style="background-color: white; color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">
Przychylam się do Pańskich propozycji, aby większa liczba osób była objęta ulgami. Istotna dla mnie będzie współpraca z przedstawicielami środowisk osób niepełnosprawnych przy powstawaniu wszelkich inicjatyw ich dotyczących. Docelowo chciałbym wprowadzić "kartę łodzianina", która dawałaby możliwość bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej dla osób płacących podatki w Łodzi. <br /> <br /> <br /> <br />W okręgu numer 7 miejsce 10, do Rady Miejskiej w Łodzi, startuje Pan Piotr Kusztelak reprezentujący środowisko osób niepełnosprawnych. Zachęcam do zapoznania się z jego kandydaturą.<br /><br /><a href="http://www.godson.pl/okreg-nr-7.html" style="color: #1155cc;" target="_blank">http://www.godson.pl/okreg-nr-<wbr></wbr>7.html</a></blockquote>
</div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-38515153034236688552014-11-11T03:20:00.001-08:002014-11-11T03:20:54.307-08:00Elżbieta Pawlak<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Uważam, że osobom niepełnosprawnym o orzeczonym
stopniu inwalidztwa powinny przysługiwać wszelkie ulgi tam, gdzie
istnieje finansowanie np z budżetu miasta, gminy,powiatu lub państwa.
Działania radnych rad miejskich mogą jedynie dotyczyć instytucji
finansowanych z budżetu miasta.</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-72680760500732825552014-11-11T03:19:00.001-08:002014-11-11T03:19:40.165-08:00Rafał Konrad Grabarczyk<div class="_38 direction_ltr">
<span class="null"><blockquote class="tr_bq">
Witam,
dziękuję za zainteresowanie moją skromną osobą.
Z chęcią odpowiem na pytanie stawiane mojej osobie.
W wyniku tego, że zajmuję się zawodowo komunikacją miejską nie są mi
obce przepisy taryfowe. Jednakże nie jestem z wykształcenia medykiem ani
fizjoterapeutą na obecną chwilę nie potrafię odnieść się do konkretnej
grupy pasażerów z niepełnosprawnością o której orzeka lekarz
specjalista. Jednakże temat osób niepełnosprawnych uważam za bardzo
istotną sprawę. Uważam, że więcej pojazdów komunikacji miejskiej powinno
być wyposażonych w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową -
niskopodłogowe pojazdy ze specjalnymi platformami, które ułatwiają
wejście do pojazdu. Dla niewidomych pasażerów zwiększoną liczbę pojazdów
wyposażonych w urządzenia głośnomówiące, które ułatwiają rozpoznanie
linii, która podjeżdża do przystanku. Budowa przystanków z odpowiednimi
separatorami ułatwiającymi rozpoznanie granicy torowiska. Na rynku
nowoczesnych technologii z pewnością jest jeszcze więcej odpowiedniej
infrastruktury ułatwiającej życie osobom niepełnosprawnym, które można
zastosować w komunikacji miejskiej. Z chęcią będę wspierał odpowiednie
projekty uchwał dotyczących osób niepełnosprawnych.<br />Gdyby pojawiły się dodatkowe pytania dotyczące mojej kandydatury, to z chęcią odpowiem.</blockquote>
</span></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-19310320255028258792014-11-10T11:14:00.003-08:002014-11-10T11:14:20.496-08:00Grażyna Ostojska<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Dziękuję za zwrócenie uwagi na problematykę osób
niepełnosprawnych korzystających z komunikacji
miejskiej. Problem nie jest mi obcy, ponieważ od wielu lat ściśle
współpracuję z tą grupą, a poruszony przez Pana temat jest niezmiernie
ważny. Dołożę wszelkich starań aby wszystkie osoby z orzeczeniami
poruszały się komunikacją w naszym mieście bezpłatnie.</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-36038115207832934242014-11-09T23:53:00.000-08:002014-11-10T00:19:01.078-08:00Marcin Caban<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Witam serdecznie jako Radny Rady Osiedla
Bałuty-Centrum jako nieliczny zabiegałem o to by nie likwidowali Lini
tramwajowej 46 oraz aby przywrócili autobus 95 który to on pozwalał
dotrzeć do innych części naszego miasta mieszkańcom starszym jak i
niepełnosprawnym. Problem który Pan porusza to jest do załatwienia na
szczeblu Rady Miasta więc jako radny Miejski będę dalej zabiegał i te
linie oraz o te przywileje o których Pan wspomniał. Dla mnie jest to
bulwersujące że takie praktyki są stosowane obecnie dla tych grup
społecznych. Będę zawsze walczył o jak najdogodniejsze ulgi i
rekompensaty dla osób które tego potrzebują lub jest im to niezbędne do
życia oraz do poruszania się</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-20067973406040069522014-11-09T23:52:00.000-08:002014-11-21T02:25:03.415-08:00Mariusz Przybyła<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Oczywiście popieram pomysł bo temat osób
niepełnosprawnych jest mi znany za sprawą akcji, które przeprowadzam (
pomoc Panu Andrzejowi i Adamowi, którzy są kibicami Łódzkiego Klubu
Sportowego). Moje działania do tej pory sprowadzały się do poprawy
warunków bytowych ( remont mieszkania Pana Andrzeja) i poprawy stanu
zdrowia ( pomoc przy rehabilitacji Adama). Nie mam zamiaru obiecywać
Panu czegokolwiek i nie jestem w stanie odpowiedzieć jednoznacznie na
Pana pytanie, bo nie ukrywam że jestem działaczem społecznym a nie
politykiem i nigdy nie zajmowałem się sprawami o które Pan pyta.
Oczywiście nie oznacza to, że w Radzie Miejskiej nie będę podejmował
działań, które na celu maja poprawę życia osób niepełnosprawnych. Swoja
wiedzę chciałbym jednak opierać na konsultacjach z ludźmi znającymi
temat dogłębnie (takich jak Pan) i wtedy decydować o kierunku
podejmowanych działań. </span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-8552735102769544752014-11-09T23:19:00.000-08:002014-11-09T23:43:30.279-08:00Piotr Cieplucha<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Odpowiem krótko ale konkretnie: uważam, że emeryci,
renciści, osoby niepełnosprawne (niezaleznie od stopnia) a takze ci
bezrobotni, którzy są bez prawa do zasiłku powinni korzystać z
komunikacji miejskiej za darmo. Jeśli chodzi o kroki jakie mogę podjąć w
tym kierunku to tylko te, na które pozwala obecne prawo - czyli
przygotowanie odpowiedniego projektu uchwały Rady Miasta w tej sprawie
oraz wprowadzenie go do porządku obrad i - oczywiście - głosowanie za
takim wnioskiem. </span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-73746060973964554672014-11-09T23:17:00.001-08:002014-11-09T23:41:13.366-08:00Marcin Hencz<blockquote class="tr_bq">
Witam, muszę przyznać, że to bardzo trafny postulat, który nie brałem pod uwagę bo niestety nie mam zbyt dużego kontaktu z osobami niepełnosprawnymi ruchowo. Dlatego bardzo mnie cieszy taka sugestia z Pana strony. Prześledzę jak to jest rozwiązane u nas i w innych miastach. Nie kryje, że według mnie komunikacja miejska jest nieprzystępna i niegodna, a z racji, że jestem jej pasjonatem, chcę ją przybliżać ludziom. Jedną z pierwszych rzeczy, które planowałem się zająć jest właśnie weryfikacja stawek opłat, a tym samym także ulg. Stanowisko osób niepełnosprawnych będzie dla mnie bardzo ważnym. Poza kwestią ulg jakie rzeczy według Pana powinny być rozwiązane? Wielu mieszkańców z którymi rozmawiam głównie podnosi problem zbyt wysokich przystanków, zbyt małej ilości niskich tramwajów, jak i małą płynność ruchu autobusów, a tym samym manewry utrudniające zachowanie równowagi.</blockquote>
<br />
<br />Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-46433880764034115472014-11-09T23:04:00.000-08:002014-11-09T23:40:50.565-08:00Wojciech Łaszkiewicz<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">TAK jestem za rozszerzeniem ulg dla osób
niepelnosprawnych bez dodatkowych kryteriów. Należy zmienić prawo
lokalne poprzez Uchwałę Rady Miasta.</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-6628136119331221742014-11-09T04:12:00.002-08:002014-11-09T23:40:12.294-08:00Monika Peczyńska<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Jeśli chodzi o postawione mi pytanie to jestem ZA
rozszerzeniem owej grupy osób niepełnosprawnych. Ale jak to bywa w życiu
nie ma nic za darmo. MPK nie jest instytucją charytatywną a miasta nie
stać na wszelkiego rodzaju prezenty dla wszystkich. Mój pomysł w tej
kwestii jest taki: odebrać emerytom i rencistom powyżej 70-go roku życia
przywilej bezpłatnej jazdy komunikacją miejską a w to miejsce objąć
ulgą na przejazdy dla wspomnianych +70 - latków oraz wszystkie osoby
niepełnosprawne. </span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-44039905433499112822014-11-09T02:13:00.001-08:002014-11-09T23:39:42.054-08:00Piotr Kowalski<blockquote class="tr_bq">
Myślę, że jest to taka grupa osób, które powinny
być uprawnione do ulgowych przejazdów. Jeśli zostanę wybrany radnym
zajmę się przygotowaniem właściwego projektu uchwały. Jeśli nie zostanę
obiecuję, że na jednym z najbliższych spotkań Komisji Dialogu
Obywatelskiego ds. wdrażania postanowień Konwencji ONZ o prawach osób
niepełnosprawnych zaprosimy przedstawicieli urzędu miasta i rady do
rozważenia w ogóle kwestii ulgowych i bezpłatnych przejazdów dla osób z
niepełnosprawnościami.</blockquote>
<span class="null"></span>Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0Łódź, Polska51.7592485 19.45598330000007151.602042499999996 19.133259800000072 51.9164545 19.778706800000069tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-70984983131165077162014-11-09T02:06:00.001-08:002014-11-21T02:26:26.449-08:00Joanna Budzińska<blockquote class="tr_bq">
<span class="null">Jest to dobry pomysł, wymaga on sprawdzenia ile osób
ma orzeczoną niepełnosprawność i w jakim stopniu oraz przedyskutowania
aspektów zniżek..</span></blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0Łódź, Polska51.7592485 19.45598330000007151.602042499999996 19.133259800000072 51.9164545 19.778706800000069tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-44963190640009493342014-11-08T12:03:00.002-08:002014-11-09T23:36:23.346-08:00Paulina Popadiuch<blockquote class="tr_bq">
Witam,<br />
W odpowiedzi na przesłanie przez Pana pytanie dotyczące ulg dla osób niepełnosprawnych w komunikacji miejskiej w Kutnie jak najbardziej popieram pomysł. W przypadku zdobycia mandatu radnej w radzie miejskiej podejmę działania w kierunku wprowadzenia zmian na korzyść osób niepełnosprawnych i będę walczyć o poprawę funkcjonowania osób niepełnosprawnych, ponieważ osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności winny mieć różnego typu ulgi. Każda niepełnosprawność powoduje zwiększenie kosztów utrzymania o leki, leczenie, rehabilitację oraz zakup urządzeń ułatwiających funkcjonowanie. Ulgi winny dotyczyć zakupu biletów autobusowych w komunikacji miejskiej, na basen, do kina czy na obiekty sportowe. Właściciel sam decyduje o wysokości tych ulg. Prezydent miasta powinien zadbać o to, aby osoby uprawnione otrzymały takie ulgi. Osobami uprawnionymi do ulg, szczególnie w opłatach za bilet autobusowy czy parking powinny być osoby, które posiadają orzeczenie o stopniu niepełnosprawności z symbolem 07-N, 05-R i 03-O (analogicznie do uprawnień wynikających z ustawy o ruchu drogowym, tzn. kart parkingowych).<br />
Z poważaniem Paulina Popadiuch - Kandydat na Radnego do rady Miasta w Kutnie</blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0Kutno, Polska52.230618 19.36427800000001352.1528 19.202916500000011 52.308436 19.525639500000015tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-25443719392856426312014-11-05T01:36:00.001-08:002014-11-09T23:27:52.628-08:00Ewa Majchrzak<blockquote class="tr_bq" style="background-color: white; font-family: 'times new roman', 'new york', times, serif; font-size: 16px;">
Szanowni Państwo,<br />
Dziękuję za zadane pytanie. Problemy osób niepełnosprawnych są dla mnie bardzo ważne, spotykam się z nimi nie tylko podczas pełnienia obowiązków radnej Rady Miejskiej w Łodzi, ale także w swojej pracy zawodowej. Obecnie funkcjonujące przepisy taryfowe w lokalnym transporcie zbiorowym dotyczące ulg i bezpłatnych przejazdów osób niepełnosprawnych powinny zostać zmienione. Jednym z przykładów jest zapis zawarty w pkt. 8<i>)”<span style="background: yellow;">wyłącznie podczas podróży na trasie: dom - ośrodek rehabilitacyjny, dom - warsztaty terapii zajęciowej, dom – zakład pra</span><span style="background: yellow;">cy chronionej,</span> osoby:<br />a) uczęszczające do ośrodków rehabilitacyjnych, w których zajęcia odbywają się codziennie od poniedziałku do piątku,<br />b) uczęszczające na warsztaty terapii zajęciowej,<br />c) pracownicy zakładów pracy chronionej,<br />d) osoby, o których mowa w lit. a-c muszą spełniać jeden z poniższych warunków:<br />• posiadają orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,<br />• przed dniem 1 stycznia 1998 r. posiadały orzeczenie<br />o zaliczeniu do I bądź II grupy inwalidów,<br />jeżeli przed tą datą orzeczenie o zaliczeniu do jednej z tych grup nie utraciło mocy,<br />• zostały uznane za niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym<br />na podstawie orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność wydanego<br />przez organ orzekający o stopniu niepełnosprawności<br />dla celów korzystania z ulg i uprawnień na podstawie odrębnych przepisów”</i><i>a) uczęszczające do ośrodków rehabilitacyjnych, w których zajęcia odbywają się codziennie od poniedziałku do piątku,</i><i>b) uczęszczające na warsztaty terapii zajęciowej,</i><i>c) pracownicy zakładów pracy chronionej,</i><i>d) osoby, o których mowa w lit. a-c muszą spełniać jeden z poniższych warunków:</i><i>• posiadają orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,</i><i>• przed dniem 1 stycznia 1998 r. posiadały orzeczenie</i><i>o zaliczeniu do I bądź II grupy inwalidów,</i><i>jeżeli przed tą datą orzeczenie o zaliczeniu do jednej z tych grup nie utraciło mocy,</i><i>• zostały uznane za niepełnosprawne w stopniu umiarkowanym</i><i>na podstawie orzeczenia potwierdzającego niepełnosprawność wydanego</i><i>przez organ orzekający o stopniu niepełnosprawności</i><i>dla celów korzystania z ulg i uprawnień na podstawie odrębnych przepisów”</i> , który w znacznym stopniu ogranicza korzystanie z bezpłatnych przejazdów, i trudno jest zrozumieć, dlaczego osoba o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym jadąc na zajęcia do WTZ bądź do pracy w zakładzie pracy chronionej - nie kasuje biletu, a jadąc na zajęcia rehabilitacyjne musi ten bilet skasować. Zapis ten powinien być zmieniony .<br />
Osoby niepełnosprawne powinny być traktowane tak samo i korzystać z ulg bez stosowania różnych dodatkowych kryteriów. Jeżeli w najbliższych wyborach uzyskam zaufanie wyborców i otrzymam mandat radnej chętnie zajmę się zmianami w przepisach taryfowych lokalnego transportu zbiorowego w naszym mieście. Liczę na współpracę z Państwem.</blockquote>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com0Łódź, Polska51.7592485 19.45598330000007151.602042499999996 19.133259800000072 51.9164545 19.778706800000069tag:blogger.com,1999:blog-27135389387647245.post-90225402865594574462014-11-03T06:06:00.002-08:002014-11-09T23:27:29.675-08:00Joanna Kopcińska<blockquote class="tr_bq">
Zamierzałam w tej kadencji złożyć odpowiedni projekt uchwały
regulujący te problemy o których Pan pisał. Ze względu na konieczność
konsultacji takich ulg ze związkami zawodowymi MPK , zmiana przepisów
taryfowych nie była możliwa. W następnej kadencji na pewno podejmę taką
próbę</blockquote>
<div>
<br /></div>
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01484862223123370076noreply@blogger.com2Łódź, Polska51.7592485 19.45598330000007151.602042499999996 19.133259800000072 51.9164545 19.778706800000069